سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 116297

  بازدید امروز : 4

  بازدید دیروز : 37

دل گویه های فطرسی

 
[ و از معنى لا حول و لا قوة إلاّ باللّه از او پرسیدند ، فرمود : ] با وجود خدا ما را بر چیزى اختیار نماند و چیزى نداریم جز آنچه او ما را مالک آن گرداند . پس چون ما را مالک چیزى کرد که خود بدان سزاوارتر است تکلیفى بر عهده‏مان گذاشته و چون آن را از ما گرفت تکلیف خود را از ما برداشته . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: أسراء ::: چهارشنبه 91/11/25::: ساعت 9:0 صبح

 

معلمی شغل انبیاست


سلام
( مطلبی در رابطه با پست " معلم ریاضی خلاق " )


با همسرم درمورد مدرسه ومعلمهایش صحبت میکردیم،همسرم درصحبتهایش به این نکته اشاره میکرد که باید فضاهای آموزشی را گسترش داد تا دیگر هیچ دانشجو و دانش آموزی  دغدغه وبهانه ای برای درس نخواندن نداشته باشد و با فکر باز به علم خود بپردازد. او معتقد است باید از همان ابتدا (دوران مدرسه) فرزاندان را به علم آموزی تشویق کرد ، باید اهداف را به آنها شناساند تا بتوانند در زندگی آینده خود علاوه بر اینکه پیشرفت هایی برای خود واطرافیانشان داشته باشند بتوانند به زکات علم خود نیز بپردازند!
اما سؤالی که برای من بوجود آمد این بود : چگونه ؟ آیا وجود امکانات رفاهی برای دانش آموزان به تنهایی کافی است ؟ پس نقش معلمان در این میان چه میشود؟ یادش بخیر زنگ انشاء که موضوع انشاء هایمان شده بود : "معلمی شغل انبیاست" اما آیا امروزه معلمان ما شغل انبیا را پیشه ی راه خود قرار داده اند ؟ آیا سطح سواد امروزی ها با سطح سواد پدر ومادرهایمان قابل مقایسه است؟ قدیمی ها حق دارند که میگویند دیپلم هم دیپلم قدیم ! (میدونین چیه ؟مدرک کارشناسیه من در برابر دیپلم مادر بنده مثل مدرک کلاس پنجمی در برابر کارشناسی ارشده! )
دلخورم از دست معلمهای امروزی....زمان ما یک آلبوم یا دفترچه خاطرات دست دانش آموز مساوی می شد با اخراج دانش آموز! اما حالا بماند که علاوه بر آوردن گوشی همراه توسط دانش آموز به مدرسه ، مساوی میشود با همراهی خود معلم با دانش آموز !
دلخورم از دست معلمهای امروزی ....... آخر هیچ کس نیست بگوید : "معلم"  شما که اسمت اینقدر پرمحتوا و با ارزش است وحرفهای زیادی در خودش جای داده ، مگر غیر از این است که مدرسه خانه ی دوم ماست ومعلمانش خانواده ی دوم ؟
دلخورم از دست معلمهای امروزی ..... مگر غیر از این است که مدرسه محل تعلیم وتربیت دانش آموزان است وخانواده ها با هزار امید وآرزو فرزندان خود را روانه ی مدرسه میکنند پس چرا در قبال تعلیم وتربیت فرزندان کوتاهی میکنید؟
من نگران آینده ی دانش آموزان واین نوگل های مملکت عزیز اسلامی هستم !
من نگران خواهرنوجوانم هستم که درمقطع سوم راهنمایی تحصیل میکند ودر سن رشد میباشد ؛ دختربیچاره با هزار ذوق وشوق در مسابقه آشپزی مدرسه شرکت میکند وبرنده میشود آنوقت مدیر ومعلم مدرسه تابلوی نقاشی فانتزی که از گفتن شرح آن معذورم هدیه میکنند ودلشان به این خوش است که دختر در سن بلوغ را تشویق میکنند ونمیدانند اینگونه تشویق به چه قیمت میتواند باشد؟...
در ضمن این صحبت ها، دست پدر ومادرعزیزم را میبوسم زیرا در این 25 سال عمر با ارزشی که خداوندبه من هدیه نموده علاوه بر وظیفه پدر و مادری معلم واقعی بنده هم بودند ، این دو بزرگوار برای من وخواهرانم تلاش بسیار نموده اند وما را با کلام وحی آشنا نمودند وآن را سر لوحه و راهنمای ما قرار داده اند ! (من وخواهرانم سلامتی وطول عمررا برایشان آرزومندیم)

میدانم سرتان را درد آوردم اما خوب است بدانید نتیجه صحبت های من وهمسرم این شد که بهتراست قبل از هر چیزاول به تربیت معلم ها بپردازیم!
موفق باشید
اللهم عجل لولیک الفرج

 


 
نویسنده: فطرس ::: سه شنبه 91/11/24::: ساعت 10:45 عصر

به نام سلام نام خدام.


ورود نویسنده ی جدید به وبلاگم رو تبریک می گم و از ایشون تشکر میکنم بابت اینکه لطف کردند و دعوت همکاری بنده رو پذیرفتن.

انشاءالله به کمک هم بتونیم وبلاگ مفید ، موفق و تاثیر گذاری داشته باشیم .


" به امید لایق شدن دلهامون و استواری قدم هامون "

            اللهم جعل عواقب امورنا خیرا


 
نویسنده: فطرس ::: سه شنبه 91/11/10::: ساعت 11:39 عصر

میلاد رحمت للعالمین


بسم الله الرحمن الرحیم
دیشب در شب میلاد پیامبر ، رحمت للعالمین ، خدا بار دیگر رحمتش را شامل حال بنده های حقیر و روسیه و گنهکاری چون من کرد و آسمان شهرمان را با قطرات باران لطیف و زیبا کرد...
چه جشنی بر پا بود ! باران با شر شر هایش زیباترین سمفونی را برای میلاد دو ستاره ی ارزشمند ، دو قطب عالم امکان ، پیامبر اکرم (ص) وامام صادق (ع) نواخت !و دانه های بلورین باران تمام شب را از آسمان تا زمین پایکوبی کردند...
خدا زیباترین جشن را برای بهترین بندگانش گرفت...
و ما آدم های زمینی غافل از این جشن و سرور غرق در خواب غفلت...


" به امید لایق شدن دلهامون و استواری قدم هامون "

 


 
نویسنده: فطرس ::: شنبه 91/11/7::: ساعت 10:44 عصر

 

معلم ریاضی خلاق!

بسم الله الرحمن الرحیم
معلم ریاضی هم معلم های ریاضی قدیم!
قدیما معلم ریاضی حکم یه غول بی شاخ و دم رو داشت! بچه ازننه و باباش حساب نمی برد ولی از معلم ریاضیش وحشت داشت! و وای به حالش بود اگه نمره کم می گرفت! از ترس جریمه  و کتک روم به دیوار و گلاب به روتون خودشو خیس می کرد!! ولی تو این دوره و زمونه بعضی معلم ریاضی ها شدن عینهو معلم ورزش! مثلا معلم ریاضی خواهرم اول سال بهشون گفته هرکس نمره کم بگیره باید به ازای هر امتحانی که کم گرفته پانصد تومان بده! در غیر این صورت باید به اولیاش بگه که بیاد به مدرسه!
یعنی به همین راحتی و بدون هیچ ترس و دلهره ای می تونن با پانصد تومن ناقابل نمره کم رو از اولیاشون پنهون کنن و تازه دیگه از دعوا وکتک هم هیچ خبری نیست در عوضش آخر سال که این پانصد تومن ها جمع شد باهاش میرن سینما و یا یه جعبه شیرینی تر و یا چیز دیگه ای میخرن و باهمین معلم ریاضی نوش جون می کنن یعنی با نمره کم برو صفا سیتی!!
آدم شاخ در میاره ! من اگه جای این دانش آموزها بودم تند تند نمره کم میگرفتم و به بقیه هم می گفتم کم بگیرین که سفر چند روزه هم بریم خارج استان.
جالب اینجاست که به جای اینکه دانش آموزها حوصله درس وکلاس رو نداشته باشن معلم حوصله درس دادن رو نداره و زود کلاسو تعطیل میکنه و یا با گوشی تلفن همراهش برای برو بچه های اهل دل آهنگ میزاره و عکس نشون میده در کل بی خیال ریاضی و درس میشه ،اصلا ریاضی کیلویی چند؟! اصلا دانش آموز میخواد ریاضی بخونه که چی بشه؟!
مهم جمع و تفریق بود که یاد گرفت.واقعا جا داره به چنین معلم باذوق و هنری و دارای ایده های خلاق آفرین و دست مریزاد بگیم تا الگویی باشه برای بقیه معلم های خشن و جدی!! 


 
نویسنده: فطرس ::: یکشنبه 91/11/1::: ساعت 10:38 عصر

 

بقیه الله


ای یگانه منجی !از این پس سکان هدایت بشر در دست توست ،

 

از این پس شادی های ما آغاز خواهد شد ، مثل غم های طولانی تو.....

 

" آغاز امامتش درود و صلوات "

 

 


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


دل گویه های فطرسی

مدیر وبلاگ : فطرس[33]
نویسندگان وبلاگ :
أسراء (@)[4]


 

حضور و غیاب

 

فهرست موضوعی یادداشت ها

آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، سکان دار ، یا بقیة الله . آیت الله خوشوقت،آه و حسرت وغفلت . ازدواج حیدر، تبریک پیوند آسمانی زیباترین پیوند ذی الحجه . امتحان دانشگاه پیام نور اجلاس غیرمتعهدها روز عروسی . انتظار معجزه،طلوع نگار،غروب غم انگیز جمعه . اندر حکایات حلزون . باران رحمت خدا آب بازی خدا با فرشته ها . بهار مومنان،لحظه ی زیبای ظهور . بهترین پرده پوش عالم،ستار العیوب . خیر مقدم نویسنده جدید . درددلی با مادر شهید . دقیانوسی که منم... . دل مضطر،فاطمیه . دلتنگ خدا . دلتنگ سرزمین نور،شهدا . رهایی از خود . روز برفی،دعای برفی . سجده آغوش گرم خدا ستار العیوب . شب میلاد پیامبر رحمت للعالمین،باران رحمت . شرمنده شهداء نشویم . شمس الشموس،ادعونی استجب لکم . شهادت باقر العلوم تسلیت . شهدا دفاع مقدس جنگ نرم بیداری . صبر . عرفه،تبصره ای برای گنهکاران و آمادگی برای ماه محرم.التماس دعا . عشق و محبت به عزیزان . فروشگاه و نماز اول وقت و نمازخانه ی تعطیل ! . گمگشته . لیلة الرغائب،شب پاداش های فراوان . معلم ریاضی خلاق_کلاس ریاضی جدید . معلمی شغل انبیاست،دلخورم از معلم های امروزی،تربیت معلم . مهدِ کودکمان، مهدِ کودک اسلامی،نقاشی های امروزی . میلاد امام هادی . کبوتر حرم امام رضا دلتنگ زیارت درد و دل . کتابخانه کوچک عمو رضا،چند قدم با کتاب و مطالعه.فرهنگ کتاب خوانی .
 

اشتراک